close

來到了瑞典,最常聽見的一個單字,我想就是"FIKA"。剛開始還搞不清楚這是什麼碗糕,後來經過系主任的解釋之後才恍然大悟,就是我們常講的下午茶啦。我到wiki上查了資料,提供給大家參考:

Fika is a social institution in Sweden; it means having a coffee with one's colleagues, friends, date, or family. The word has quite ambiguous connotations and can mean anything from taking a break from work or other activities, to going on a date.

Image045.jpg

(我上課的這棟樓就有可以Enjoy fika的地方,一杯咖啡台幣80元,差不多是7-11小杯的咖啡。我還沒自己花錢喝過,到目前為止我還沒喝到比7-11好喝的咖啡,這裡的咖啡都帶點酸味。)

arrow
arrow
    全站熱搜

    ewrong 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()